Nog maar een paar plaatsen beschikbaar voor de 2-daagse workshop

Home

Workshops Gratis trainingen Over mij Blog Ervaringen Direct aanmelden voor de business boost workshop Login

Wel of niet bloggen op de website van je bedrijf

marketing Mar 22, 2018

Bloggen? Is dat iets dat je nu wel of niet moet doen?

Eigenlijk doen we dit allemaal wel. Een bericht op Facebook plaatsen is ook een vorm van bloggen. Maar ook een foto op Instagram, kort bericht op Twitter of Linkedin. Het is allemaal bloggen.

Alleen heeft bloggen dan zin? JA, beslist wel maar ook zeker niet.

Als je gaat bloggen dan zijn een aantal dingen van belang:

  • wat wil je met je blog bereiken?
    • Is het informeren van je website bezoekers?
    • Is het laten meeleven met je persoonlijke leven? (doe dit alleen als het een aanvulling is voor je bedrijf, gebruik anders een privé pagina, maar let op dat alles wat je op internet plaats gevonden kan worden) 
    • Is het zoveel mogelijk bezoekers naar je website halen?
    • Is het om je expert status te verhogen? 
    • Om bezoekers te over te halen om iets te downloaden?
    • Bezoekers laten kennis maken met een cursus?
    • SEO verbetering (dus beter gevonden worden in bijvoorbeeld Google)
  • Vind je het leuk om te doen. (vind je er namelijk helemaal niets aan, dan zal dit vaak ook blijken uit de teksten die je neerzet)
  • Gebruik je je blogs ook om mensen in je mailinglijst iets te laten lezen?

En zo zijn er meerdere redenen om een blog te schrijven. 

Je kan natuurlijk een blog schrijven waarin je meerdere onderdelen van het bovenstaande lijstje kan verwerken. Zolang jij je maar bij elke blog die je gaat schrijven afvraagt wat de bedoeling is van jouw blog. Maak een opzetje, leg het even weg en bekijk het nog een keer.

Zorg altijd bij elke blog dat je minimaal voldoet aan de volgende eisen±

  1. Laat zien dat je een expert bent, je wilt geen artikelen plaatsen die je geloofwaardigheid onderuit halen
  2. Zorg altijd dat er bij een blog een call-to-action is, zodat bezoekers iets kunnen downloaden in ruil voor hun mailadres en naam.
  3. Laat een call-to-action altijd opvolgen door iets dat automatisch gegenereerd wordt via een autorepsonder. In de business boost week hebben we het daar ook kort even over.

Kortom, een blog is niet iets dat je even neerzet, bedenk goed wat je wilt, wat de relevantie is ten opzichte van jouw bedrijf en welke CTA (call to action) je gaat koppelen aan je blog.

Voor vragen en/ of opmerkingen, gebruik dan het reactieveld onderaan deze blog. Je bent natuurlijk vrij om dit artikel te delen.

Close

50% Complete

Bijna klaar!