Nog maar een paar plaatsen beschikbaar voor de 2-daagse workshop

Home

Workshops Gratis trainingen Over mij Blog Ervaringen Direct aanmelden voor de business boost workshop Login

Waarom je moet stoppen met verkopen als je wilt verkopen

marketing Jul 12, 2018
 

Verkoop jij genoeg om je bedrijf en je privéleven, levendig te houden? Of verkoop je helemaal niets en verkoop je toch?

Veel ondernemers hebben als doel om aan zoveel mogelijk mensen, zo veel mogelijk te verkopen. Wat natuurlijk logisch is. Hoe meer producten je verkoopt, hoe meer winst je in theorie maakt.

Het nadeel is dat niet iedereen van jij wil kopen en dat is misschien ook maar goed ook.

Jij wilt namelijk ook niet iedereen als klant hebben...tochj?

Zo heb ik een tijd geleden een ondernemer begeleid, die enrome omzetten had geboekt in het verleden, maar zijn bron van nieuwe klanten was uitgeput. Hij had geen idee bij wie hij de volgende sale moest maken. Hoe langer het duurde voordat er weer een sale gemaakt werd, hoe wanhopigere deze ondernemer werd en hoe harder hij probeerde te verkopen.

Daarna kwam hij bij mij en vroeg advies. Mijn advies was heel simpel, laat het los.

Als je zand probeert vast te houden in je hand, kan je dit namelijk op twee manieren doen. De eerste is door heel hard te knijpen. Je zult dan echter direct zien dat het zand aan alle kanten tussen je vingers doorglipt. Laat je echter het zand rusten op je hand, dan blijft het daar heel heel lang liggen.

Zo ook met klanten, hoe actiever je bezig bent met de verkoop, hoe meer er door je vingers glipt.

Volg daarom een andere methode. Bekijk de video maar en het zal je vermoedelijk wel duidelijk worden wat ik bedoel.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter liet of gewoon een vraag stelde onderaan deze pagina.

Close

50% Complete

Bijna klaar!