Nog maar een paar plekken beschikbaar voor de gratis online training

Home

Workshops Gratis trainingen Over mij Blog Ervaringen Direct aanmelden voor de gratis trainig Login

Jouw product en niets anders dan jouw product...toch?

Uncategorized Dec 25, 2018
 

Heb jij wel eens serieus naar jouw product gekeken dat je verkoopt met je eigen bedrijf.
Wat doet jouw product?
Welk probleem lost jouw product op?
Waarom zouden mensen nu juist bij jou moeten kopen?

Dit zijn een aantal basisvragen die jij jezelf moet stellen voordat je daadwerkelijk je product en je bedrijf kan gaan maken.

Mensen kopen namelijk niet een boormachine omdat zij een boormachine willen hebben maar omdat een boormachine een probleem oplost. Namelijk het probleem dat er een gaatje in de muur moet komen en dat kan alleen opgelost worden met dat ene specifieke boormachine.

Hoeveel klanten zou jij hebben, als jij de enige leverancier van boormachines ter wereld bent.

Stel je eens voor dat dit voor jouw bedrijf zou gelden, dat jij de aangewezen persoon bent om een probleem van iemand op te lossen. Hoe goed ik zou jouw bedrijf dan lopen.

Zou je dan je prijzen verhogen?
Zou je dan het aanbod gaan verhogen of juist gaan verlagen.
Wat zou dit met jou bedrijf doen?

Nu klinkt dit vermoedelijk als een utopie, maar dit is wel iets wat je eigenlijk wilt nastreven.
Zodra jij de expert of de enige met de oplossing bent, dan zullen jouw potentiële klanten niet heel lang  nadenken of ze wel of niet met jou willen samenwerken.
Op deze manier heb jij jouw waarde enorm geboost en zo ben je in staat zijn om exclusiviteit af te dwingen.

Ga daarom denken vanuit de klant, wat heeft deze nodig. Welk probleem los jij op en ga dit verkopen in je marketing.

Stop dus met het verkopen van features (dingen als, zoveel uur krijg je etc.) maar ga denken aan wat het oplevert.

Wil je een voorbeeldje?

Bekijk dan even de video

Zo zijn er veel basis elementen die je als eerste goed moet neerzetten wil je jouw bedrijf onder de aandacht gaan brengen.

Zo moet je zorgen dat:

  • je jouw social media goed inzet;
  • je congruent bent met je offline en online uitstraling;
  • je een aantal basisvaardigheden die je als ondernemer beslist moet hebben ok ontwikkeld. Denk hierbij aan een goede boekhouding.


Speciaal hiervoor heb ik een aantal gratis online trainingen gemaakt die jij kan volgen. Op deze manier kan jij nog sneller de resultaten boeken die je wilt gaan bereiken met je bedrijf.

Spreek je snel weer

Met vriendelijke groet

Joost

Close

50% Complete

Bijna klaar!